Zobacz wszystkie

Aktualności

Znane i wybierane marki produktów wg. Pracowni Analiz Rynku Budowlanego

Budujemy Dom, BudujemyDom.pl piątek, 11 lutego 2011
Znane i wybierane marki produktów wg. Pracowni Analiz Rynku Budowlanego

Pracownia Analiz Rynku Budowlanego (PARB), podsumowała wyniki ankiet przeprowadzonych wśród członków Klubu Budujących Dom (KBD) w ostatnich miesiącach minionego roku.

KBD zrzesza czytelników miesięcznika Budujemy Dom, którzy aktualnie planują, projektują, budują, remontują bądź urządzają swój dom.

Ankiety PARB to rzetelna analiza i ocena znanych i preferowanych marek produktów budowlanych, przeprowadzana na grupie prawie 10.500 członków KBD. Ankietowani wybierają producentów materiałów z danego segmentu w dwóch kategoriach: znajomość marki oraz dokonany lub planowany zakup materiałów danego producenta. Ostatnie ankiety (grudzień 2010) dotyczyły: drzwi antywłamaniowych, suchej zabudowy, wełny mineralnej, folii dachowych oraz rynien.

W segmencie drzwi antywłamaniowych, w kategorii znajomości marki zwyciężyła Gerda, która uzyskała 90,8% głosów, drugie miejsce przypadło Hörmann Polska (72,9%), trzecie firmie Sokółka Okna i Drzwi (69,3%).Również w drugiej kategorii zdecydowanym liderem jest Gerda z blisko 40% udziałem w rynku. Za nią znalazły się Hörmann Polska i Porta z wynikiem ponad dwukrotnie niższym.

W systemach suchej zabudowy (płyty g-k, g-w) czołówkę najbardziej rozpoznawanych na rynku producentów stanowią cztery firm: Knauf, Rigips, Lafarge Nida Gips, Norgips. Czołowa trójka wyraźnie przewodzi też w drugiej ankietowanej kategorii. Co trzecia osoba wybiera produkty Knauf oraz Rigips, kolejne - trzecie miejsce - zajmuje Lafarge Nida Gips, której produkty wybiera co piąta osoba.

Branża produkcji wełny mineralnej jest wyjątkowo "elitarna" - na rynku jest tylko pięć firm. Liderem obu kategorii jest Rockwool. Ponad 40% ankietowanych zastosowało lub zamierza zastosować produkty tej firmy przy budowie własnego domu. Nieznacznie słabsze wyniki osiągnęła firma Isover Saint Gobain - rozpoznaje tę markę blisko 80% respondentów, a co trzeci zastosuje produkty Isover przy ocieplaniu domu.

W segmencie folii dachowych liderem rankingu w kategorii rozpoznawalności marki jest firma Dupont Polska (41,8%). Kolejne miejsca zajmują Marma, Dorken i CB Corotop - te marki rozpoznaje co trzeci ankietowany. Zwycięzcą kategorii zakupionych lub rozważanych produktów jest CB Corotop - co piąty respondent zastosował lub zastosuje wyroby tego producenta.

Wśród najbardziej rozpoznawalnych systemów rynnowych przewodzi Braas z wynikiem 62,9%. Ponadto czołówkę stanowi 6 firm z podobnymi wynikami (ok. 50%.) Są to Lindab, Marley, Gamrat, Pruszyński oraz Ruukki. Najczęściej wybierane są produkty firmy Gamrat (14,6%), Marley (12,2%) oraz Icopal (12,1%).

Pracownia Analiz Rynku Budowlanego prowadzi badania przez cały rok. Co miesiąc, każdy członek KBD otrzymuje do wypełnienia ankietę sondującą jego opinię. Wyniki badania znanych i preferowanych marek produktów budowlanych publikowane są na stronie www.budujemydom.pl w zakładce Rankingi.

Pozostałe

Logowanie

Działamy w segmentach rynku

Portfolio 2017

Czym możemy służyć

  • Reklama i promocja
    w specjalistycznych magazynach
  • Prezentacja
    w katalogu branżowym
  • Reklama i promocja
    w serwisach online
  • Wysyłka mailingowa
    do precyzyjnie wyselekcjonowanych grup docelowych
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT-Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11,
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax: 22 257 84 00

avt@avt.pl
www.avt.pl

O Wydawnictwie
Wydawnictwo AVT działa od stycznia 1992 roku. Specjalizuje się w wydawaniu czasopism oraz informatorów poradnikowych (specjalistycznych i popularno-naukowych) dla czytelników o wyraźnie określonych zainteresowaniach – profesjonalistów i hobbistów. Portfolio AVT liczy łącznie 37 tytułów regularnych, w tym 20 miesięczników i dwumiesięczników, które grupują się w pięciu segmentach tematycznych: Budownictwo i Wnętrza, Elektronika i Automatyka, Muzyka i Dźwięk, Edukacja i Hi-Tech oraz Rodzina. Łącznie czasopisma AVT mają ponad 1,5 miliona czytelników.
Copyright © AVT 2020
Współpraca w zakresie SEO: Pozycjonowanie Poznań