Skuteczna kampania Google Ads to nie tylko remarketing
Płatne kampanie reklamowe Google Ads znane są chyba każdemu przedsiębiorcy. System reklamowy największej wyszukiwarki w Polsce i na świecie jest jednym z najbardziej skutecznych głównie ze względu na ogromny zasięg oraz rozmaite formaty dostępne podczas konfigurowania kampanii Ads. Wiele osób decyduje się na wykorzystanie tej formy reklamy. Na czym on polega i dlaczego warto z niego korzystać, ale nie należy ograniczać się tylko do tej metody? Sprawdź!
Na czym polegają kampanie Google Ads?
System reklamowy Google Ads pozwala na tworzenie atrakcyjnych reklam internetowych, które docierają do bardzo szerokiego grona odbiorców. Dobrze zoptymalizowane kampanie tego typu są bardzo skutecznym narzędziem, które może być zastosowane w różnych kanałach komunikacji z potencjalnym klientem. Duża różnorodność oraz ogromne możliwości, jeśli chodzi o dopasowanie całej kampanii do indywidualnych potrzeb zleceniodawcy, sprawiają, że jest to narzędzie niezwykle potężne i doceniane zarówno przez profesjonalistów z branży marketingowej, jak i amatorów w tej tematyce.
Wiele osób kojarzy kampanie Google Ads przede wszystkim z reklamami w wynikach wyszukiwania w Google. Pojawiają się one nad linkami z wyników organicznych i znajduje się obok nich informacja, że są one reklamą. Ten rodzaj płatnej kampanii Google jest jednym z najpopularniejszych i najszerzej wykorzystywanych. Jednak narzędzie do reklamy online oferowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową świata daje o wiele większe możliwości, z których warto korzystać w pełni, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.
Profesjonalnie przygotowane reklamy w Google Ads mogą mieć formę tekstową, graficzną lub wideo. Krótkie animacje lub banery graficzne mogą wyświetlać się na stronach internetowych o podobnej tematyce, co strona zlecającego lub pojawiać się na różnych domenach, bez koniecznego powiązania tematycznego. Możliwości optymalizacji kampanii jest naprawdę sporo i warto zagłębić się we wszystkie dostępne opcje, aby jak najlepiej dopasować całość do swoich potrzeb oraz, przede wszystkim, do wybranej grupy docelowej.
Istotna rola remarketingu w skutecznej kampanii
Bardzo często w kampaniach Google Ads można spotkać się z remarketingiem. Jest to doskonały sposób na to, aby dotrzeć ponownie do odbiorców, którzy już raz odwiedzili daną stronę, ale postanowili ją z jakiegoś powodu opuścić, bez wykonania konkretnych działań, takich jak dokonanie zakupów czy wysłanie zapytania o ofertę. Tego typu “śledzenie” użytkowników przez reklamy pozwala na przypomnienie im o tym, że rozpoczęli proces zakupowy lub przeglądali ofertę danej firmy i mogą być nią zainteresowani.
Remarketing jest bardzo skutecznym narzędziem, które pozwala odzyskać stracone okazje zakupowe i dotrzeć ponownie do tych samych odbiorców. To swego rodzaju przypomnienie, które w przypadku porzucenia domeny z powodu braku czasu lub odłożenia zakupu na później, może przynieść oczekiwane efekty, czyli wywołać chęć powrotu do domeny i dokonania na niej zakupu produktów lub usług albo podjęcia próby kontaktu. Dobrze rozplanowana i atrakcyjna wizualnie kampania remarketingowa potrafi być bardzo skuteczna i pozwala znacznie ograniczyć liczbę porzuconych koszyków i niedokończonych procesów zakupowych, co jest szczególnie w ważne w branży e-commerce.
Należy jednak pamiętać, że remarketing, choć bardzo skuteczny, nie jest jedyną możliwością dopasowywania kampanii Google Ads do odbiorców. Ograniczanie się tylko do tej jednej metody może i przyniesie skutki w kwestii powrotów do zakupów, ale nie pozwoli na dotarcie do nowych odbiorców z konkretnej grupy docelowej. Poza tym warto korzystać z targetowania reklam i innych optymalizacji, które umożliwią dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.
Odpowiednie targetowanie kluczem do sukcesu
Targetowanie kampanii Google Ads może odnosić się do wyświetlania reklam na stronach o podobnej tematyce. Jest to bardzo ciekawa opcja, która umożliwi dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej, na przykład do specjalistów z branży budowlanej poprzez wyświetlanie reklamy na portalach budowlanych Wydawnictwa AVT. To także możliwość ograniczenia nieopłacalnych kliknięć w reklamę przez osoby niezainteresowane, które znajdą się tam przypadkowo. Jest to istotne, ponieważ kampanie Google Ads pochłaniają środki przeznaczone na reklamę za każde kliknięcie w link na banerze, filmie lub w wynikach wyszukiwania i odwiedzenie domeny WWW.
Istotnym elementem w kampaniach Google Ads realizowanych przez Wydawnictwo AVT jest wykorzystywanie niestandardowych grup odbiorców. Reklamy w naszych mediach mogą być skierowane do osób, które odwiedziły wybrany portal, kategorię lub zapoznały się z grupą artykułów. W takiej sytuacji remarketing odgrywa bardzo ważną rolę. Nie boimy się nieszablonowych rozwiązań i w kampaniach Google Ads wykorzystujemy również remarketing w nieco mniej klasycznej formie, starając się dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą, ale które nie miały okazji jeszcze jej zobaczyć. Nie są to więc standardowe utracone koszyki, ale osoby poszukujące informacji na dany temat, które mogą być potencjalnie zainteresowane zakupem produktów lub skorzystaniem z usług danej branży. Tego typu działaniami niejako wyprzedzamy potrzeby zakupowe, a nawet wpływamy na ich kreowanie, oferując jednocześnie łatwo dostępny sposób realizacji owych potrzeb.
Wydawnictwo AVT oferuje bardzo szeroki wybór portali tematycznych, które są naturalną przestrzenią dla targetowanych kampanii reklamowych, dedykowanych do specjalistów i hobbystów z konkretnej dziedziny. Portale budowlane, muzyczne czy edukacyjne są idealnym miejscem do promowania usług i produktów z danej dziedziny, ponieważ dzięki temu oferta trafi tylko do osób zainteresowanych tematyką, czyli do potencjalnych klientów, którzy mogą skusić się ofertą i zdecydować na podjęcie współpracy z reklamowaną firmą, co bezpośrednio sprowadza się do zakupu jej produktów lub skorzystania z oferowanych usług.