stdClass Object
(
    [item] => Array
        (
            [0] => stdClass Object
                (
                    [id] => 42
                    [name] => Opis dodatkowy
                    [alias] => opis-dodatkowy
                    [value] => Siła content marketingu. Dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane?
                )

        )

    [items] => Array
        (
        )

)

Artykuły sponsorowane

Moduły
2022-01-14
Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane

Siła content marketingu, czyli dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to jedna z form reklamy, która może być wykorzystywana zarówno w wersji internetowej, jak i drukowanej. Ich popularność nie tylko od lat utrzymuje się na wysokim poziomie, ale stale wzrasta w ramach systematycznego rozwoju mediów internetowych. Jest to spowodowane wysoką skutecznością dobrych artykułów sponsorowanych oraz ich pozytywnym odbiorem. Tego typu działania często zlecane są przez marketerów bądź PR-owców, a także przez osoby zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem stron WWW. Na czym dokładnie polega fenomen artykułów sponsorowanych i gdzie szukać odpowiednich miejsc na tego typu publikacje?

Czym są artykuły sponsorowane i jakie przynoszą korzyści?

Na samym początku rozważań opłacalności inwestowania w artykuły sponsorowane, warto uświadomić sobie, czym one tak właściwie są. Artykuły sponsorowane to wszelkiego rodzaju publikacje na portalach i blogach tematycznych oraz w prasie branżowej. Ich celem jest wypromowanie marki w kontekście konkretnych usług, wśród konkretnej grupy odbiorcy. Każdy artykuł sponsorowany musi zawierać naturalnie występujące w tekście odniesienia do usługi lub produktu. Wzmianki o ofercie powinny być bardzo przemyślane, aby nie wyglądały jak zawarte na siłę, bez powiązania z kontekstem. Dobry, wyważony content jest w tej kwestii podstawą i jeśli oczekujemy efektów, to należy w niego nieco zainwestować, wybierając kompetentnych copywriterów do przygotowania treści.

Dobrze napisany artykuł sponsorowany daje możliwość wypromowania przedsiębiorstwa oraz jego usług, a także zwiększenia świadomości istnienia marki wśród potencjalnych klientów. Marketerzy zgodnie przyznają, że profesjonalne artykuły sponsorowane są jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych w sieci oraz w tradycyjnej prasie. Umieszczanie linków w artykułach sponsorowanych w wersji cyfrowej pozwala dodatkowo na lepsze pozycjonowanie strony i jest zalecane przez specjalistów SEO. Z kolei eksperckie artykuły w specjalistycznych wydawnictwach pozwalają na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa w danej branży. Wszak, zwiększenie rozpoznawalności firmy wpływa pośrednio na wyniki sprzedażowe.

Przede wszystkim najwyższa jakość i merytoryka Artykuł sponsorowany, który ma odnieść sukces, musi być przede wszystkim merytoryczny i bardzo wysokiej jakości. Warto pamiętać, że ta forma reklamy to swego rodzaju wizytówka firmy w branży – dlatego należy postawić na naprawdę profesjonalne wykonanie oraz treść, która zaspokoi ciekawość czytelników w zakresie wybranej tematyki, związanej z firmą będącą podmiotem reklamowanym w danym artykule. Zadaniem autora tekstu sponsorowanego jest wykazanie się wiedzą oraz sprytne zawarcie informacji na temat produktów i usług w taki sposób, aby wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie. Oczywiście teksty mogą mieć wymiar perswazyjny, ale w ograniczonej formie.

Głównym celem każdego artykułu sponsorowanego jest wypromowanie firmy i jej działalności. Ważne jest jednak, aby całość była napisana tak, żeby artykuł przede wszystkim dostarczał odbiorcy ciekawych informacji i eksperckich treści na konkretny temat. Dobry artykuł to zatem taki, który wcale nie wygląda jak reklama – przede wszystkim pozwala on na poszerzenie wiedzy i przy okazji zapoznanie się z informacjami o firmie, która może być nowa w branży lub liderem na rynku od lat. Reklama w tej formie pozwala odbiorcy na samodzielne podjęcie decyzji o sprawdzeniu oferty, bez żadnego przymusu i nachalności. Dzięki temu, stonowane i szanujące inteligencję czytelnika, artykuły sponsorowane są bardzo pozytywnie odbierane.

Wybór odpowiedniego miejsca publikacji artykułu

Dotarcie do grona wybranych odbiorców będzie możliwie jeśli miejsce, w którym zostanie opublikowany artykuł sponsorowany, będzie bardzo starannie wybrane. Najrozsądniejszym wyborem będą czasopisma i miesięczniki branżowe, które czytane są przez odbiorców ze świata biznesu, żywo zainteresowanych danym tematem. Dobrze sprawdzą się także tematyczne portale internetowe. Staranne dobieranie miejsc publikacji jest w kwestii artykułów kluczowe, dlatego też warto wybierać renomowane wydawnictwa, które zajmują pozycję lidera w branży i są chętnie czytane przez specjalistów oraz osoby doskonale zaznajomione z określoną tematyką.

Wydawnictwo AVT posiada szeroki portfel czasopism specjalistycznych oraz popularnonaukowych, a także branżowych serwisów internetowych, które kwalifikują się idealnie jako miejsce na publikację artykułu sponsorowanego. Dzięki przywiązywaniu naprawdę dużej wagi do jakości contentu oraz możliwości dotarcia do szerokiego grona specjalistów z danej dziedziny, znacznie zwiększa się skuteczność dobrze napisanego artykułu sponsorowanego, opublikowanego we wspomnianej prasie branżowej lub specjalistycznej.