stdClass Object
(
    [item] => Array
        (
            [0] => stdClass Object
                (
                    [id] => 42
                    [name] => Opis dodatkowy
                    [alias] => opis-dodatkowy
                    [value] => Wyciągnij pomocną dłoń do swojego klienta za pomocą rozwiązań remarketingowych
                )

        )

    [items] => Array
        (
        )

)

Kampanie remarketingowe

Moduły
2022-02-03
Kampanie remarketingowe

Kampanie remarketingowe

Wyciągnij pomocną dłoń do swojego klienta za sprawą rozwiązań remarketingowych

Skuteczne działania marketingowe mają na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą danej firmy oraz finalnego skorzystania z niej. Dobrze prowadzone i przemyślane działania należy postrzegać jako inwestycję, która przyczyni się do zwiększenia przychodów ze sprzedaży. Jedną z orientacji w szeroko rozumianym marketingu jest remarketing adresowany do klientów, którzy w pewnym stopniu zapoznali się już z konkretną ofertą. Jak zadbać o skuteczność tych działań? Jak optymalizować kampanie remarketingowe, aby jak najlepiej dopasować je do profilu firmy?

Na czym polegają działania remarketingowe i kto powinien z nich skorzystać?

Remarketingiem można określić zespół działań często wykorzystywanych na przykład podczas płatnych kampanii reklamowych Google, na Facebooku, a także w innych kanałach komunikacji z klientami. Jego popularność ma związek między innymi ze statystykami i danymi z raportów branżowych, które jednoznacznie wskazują na jego wysoką skuteczność. Specjaliści do spraw marketingu wielokrotnie podkreślają jednak, że aby remarketing przynosił oczekiwane skutki, należy skrupulatnie zaplanować całą strategię wchodzących w jego zakres realizacji.

Najogólniej rzecz ujmując, remarketing to działania, które mają pomóc dotrzeć z reklamą firmy do osób, które już miały styczność z daną marką, np. odwiedziły jej stronę bądź przeglądały oferowane przez nią produkty. Z pewnych przyczyn ci potencjalni klienci nie dokonali jednak zakupu lub nie wysłali żadnego zapytania o ofertę, czyli nie wykonali pożądanych przez sprzedawcę lub usługodawcę działań. Dobrze zoptymalizowana kampania remarketingowa sprawi, że osoby, które odwiedziły stronę firmy i wstępnie zapoznały się z jej ofertą, a czasem nawet porzuciły koszyk z zakupami, będą widziały na różnych innych witrynach internetowych reklamę marki. Dzięki temu będą mogły sobie przypomnieć, że rzeczywiście miały dokonać zakupu w danym e-sklepie lub wysłać formularz z zapytaniem o szczegóły wybranego wariantu usług.

Działania z zakresu remarketingu można wykorzystać także do tego, by dotrzeć do osób, które nie odwiedziły bezpośrednio strony firmy, ale zapoznały się z treściami związanymi z ofertą przedsiębiorstwa. Mogły to być na przykład wybrane artykuły branżowe opublikowane na łamach renomowanych portali lub informacje na temat specyfikacji wybranych urządzeń i maszyn, a także innych produktów lub usług. Adresatami remarketingu mogą być też internauci po prostu zainteresowani daną branżą, śledzący media społecznościowe zorientowane wokół konkretnej tematyki czy specjalistyczne serwisy www. Dzięki remarketingowi można dotrzeć do byłych oraz obecnych, a także potencjalnych klientów, by finalnie zdobyć ich zainteresowanie i przekonać do dokonania zakupu lub podjęcia kontaktu.

Remarketing we współpracy z renomowanymi portalami branżowymi

Decydując się na działania z zakresu remarketingu, należy mieć na uwadze możliwość targetowania ich na różne sposoby. Jedną z popularniejszych metod jest klasyczne śledzenie użytkownika, który opuścił stronę bez dokonania zakupu i umieszczanie reklamy firmy na wszystkich możliwych domenach. O wiele skuteczniejszą opcją jest jednak ograniczenie się tylko i wyłącznie do powiązanych tematycznie domen. Warto targetować reklamę na portale i fora branżowe, aby mieć pewność, że nie będzie ona nachalna i irytująca.

Wydawnictwo AVT oferuje swoim klientom możliwość docierania z kampanią remarketingową do bardzo szerokiego grona specjalistów oraz hobbystów z różnych branż. Posiadamy niezwykle szerokie portfolio profesjonalnych portali branżowych - od tych poruszających tematykę budowlaną, przez serwisy edukacyjne, naukowe, aż po te traktujące o nowych technologiach. Dzięki wysokim pozycjom zajmowanym przez nasze serwisy na tle konkurencji oraz ich poczytności są one systematycznie odwiedzane przez wielu specjalistów i doskonale nadają się jako miejsca emisji kampanii remarketingowych.

Dla naszych partnerów zainteresowanych skutecznym remarketingiem na którymkolwiek z naszych portali przygotowaliśmy ciekawą i dopracowaną ofertę. Możemy zagwarantować wyświetlanie kampanii przy wybranych artykułach eksperckich, przy raportach lub w wybranym miejscu na stronie głównej. Elastyczność działań remarketingowych pozwala nam na doskonałe dopasowanie przekazu do konkretnych, określanych wspólnie z klientami grup odbiorców.